Nakon što smo prošlog tjedna izvijestili o uznemirujućem prizoru s pružnog prijelaza u Čaglinu – gdje je vlak prošao dok je rampa ostala podignuta iz komentara nekolicine čitatelja dalo se isčitati da takve situacije nisu iznimka. Prema njihovim riječima, vlak redovito trubi, zaustavi se i tek nakon što se strojovođa uvjeri da je prijelaz siguran, nastavlja vožnju. Zabrinuti za sigurnost svih sudionika u prometu, zatražili smo očitovanje HŽ Infrastrukture o konkretnom slučaju i općem stanju prijelaza u Čaglinu.
Iz HŽ Infrastrukture navode kako promet vlakova na željezničko-cestovnom prijelazu u Čaglinu funkcionira u skladu s Pravilnikom o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom. Prema pravilniku, strojovođa prije svakog nailaska na prijelaz mora zaustaviti vlak, više puta zvučnim signalom upozoriti sudionike cestovnog prometa, te nastaviti vožnju brzinom ne većom od 10 km/h, sve dok čelo vlaka ne prijeđe prijelaz. Tek tada smije nastaviti punom dopuštenom brzinom.
Na naš konkretan upit o sigurnosti tog prijelaza, HŽ ističe da sigurnost nije ugrožena jer se postupa upravo po navedenim sigurnosnim procedurama. Na relaciji Čaglin – Pleternica i obratno, kako kažu, dnevno prometuje jedan putnički vlak. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
-Promet vlakova na željezničko-cestovnome prijelazu u Čaglinu funkcionira na način da strojovođe postupaju u skladu s Pravilnikom o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom, odnosno prije svakog nailaska na željezničko-cestovni prijelaz moraju zaustaviti vlak, u više navrata signalnim znakom »Pazi« upozoriti sudionike u cestovnome prometu na nailazak vlaka, odnosno potrubiti, a nakon što se uvjere u to da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko prijelaza, nastaviti vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko prijelaza te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom brzinom.
Sigurnost cestovnog i željezničkog prometa nije ugrožena jer se postupa prema sigurnosnim procedurama. Na relaciji Čaglin – Pleternica i obratno na dan prometuje jedan putnički vlak- stoji u odgovoru.
Ovaj odgovor potvrđuje da je problem s rampom poznat i da se već neko vrijeme rješava oslanjanjem na ljudski faktor – u ovom slučaju na pažnju i odgovornost strojovođa. Oni, svjesni mogućeg kvara, postupaju prema propisima, upozoravajući zvukom i dodatnim oprezom sve sudionike u prometu.
(FOTO: FB Uživo sa slavonskih prometnica)