Vaša omiljena kava možda vam neće otkriti sve o vašoj osobnosti, ali sigurno može pružiti zanimljive uvide u vaš životni stil i navike.
Preferencije u izboru kave mogu otkriti ponešto o osobi, no ne nužno i o njenoj osobnosti. Klinička psihologinja dr. Ramani Durvasula provela je istraživanje na 1000 ljudi, analizirajući različite osobine ličnosti poput ekstrovertiranosti, topline i perfekcionizma, dok su ispitanici odgovarali na pitanje o svojoj omiljenoj vrsti kave. Rezultate je podijelila u svojoj knjizi Vi ste ono što jedete: Promijenite svoj stav prema hrani, promijenite svoj život, piše PsychCentral.
Iako je Durvasula otkrila neke zajedničke karakteristike među ljudima koji vole određenu vrstu kave, istaknula je da naše narudžbe kave ‘ne govore o nama ništa više nego naši horoskopski znakovi’. Što onda vaša narudžba kave može reći o vama? Iako nema čvrstih zaključaka, rezultati istraživanja pružaju zanimljive uvide.
Crna kava: Prema Durvasulinoj anketi, ljubitelji crne kave obično su praktični i produktivni, no skloni su neurednosti i promjenama raspoloženja. Imaju tendenciju držati stvari jednostavnima, što odgovara jednostavnosti njihove narudžbe. Također, mnogi piju crnu kavu zbog njenih potencijalnih zdravstvenih prednosti ili prehrambenih potreba.
Latte i cappuccino: Ako volite dodati mlijeko, vrhnje ili šećer u svoju kavu, vjerojatno ste društveni, otvoreni i velikodušni. Međutim, Durvasulino istraživanje pokazuje da ovi ljudi često previše ugađaju drugima, što ih može dovesti do zanemarivanja vlastitih potreba.
Kava bez kofeina i posebne narudžbe: Oni koji biraju kavu bez kofeina ili koriste zamjene za mlijeko često su opisani kao perfekcionisti i skloni opsesivnom ponašanju. No, takvi ljudi također češće donose zdrave odluke, a njihovi specifični izbori mogu biti povezani s potrebom da smanje unos kofeina ili izbjegnu mliječne proizvode zbog zdravstvenih razloga.
Specijalna kava: Specijalne kave, poput onih koje dolaze iz kooperativne proizvodnje ili male trgovine, često su skuplje. Studija iz 2019. godine pokazala je da ekstrovertirani i savjesni ljudi češće biraju takvu kavu, unatoč višoj cijeni. S druge strane, ljudi s izraženijom asertivnošću i samopouzdanjem bili su manje spremni platiti za takve proizvode.
(Izvor: večernji.hr)